نکات بخش خواندن (Reading) آیلتس


 
نکات بخش خواندن (Reading) آیلتس

قسمت خواندن (Reading) آیلتس شامل سه ریدینگ می باشد که هر قسمت بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ لغت دارد. عموماً منبع مقاله های داده شده مجلات علمی و یا عمومی است. رعایت نکات زیر برای موفقیت در این امتحان ضروری است :

۱٫ دو رویکرد هنگام مواجهه با ریدینگ آیلتس وجود دارد. اول اینکه سوالات ریدینگ را اول خواند و دوم اینکه ابتدا نگاهی به متن انداخات و سپس به بررسی سوالات پرداخت. بسیاری از دانشجویان بر حسب تجربه ترجیح می دهند که ابتدا مروری روی سوالات داشته باشند تا بطور کلی موضوع ریدینگ دستشان بیاید ، بعلاوه از این طریق می توانند نکات مهمی که می بایست طی خواندن متن به آن ها توجه کنند را نیز متوجه می شوند. شاید این روش برای شما نیز جواب دهد ولی در واقع موفقیت در ریدینگ آیلتس وابسته به شرایط ویژه ای است. اول اینکه ، سرعت و دقت شما در خواندن چقدر است؟ دوم ، نوع سوال در عملکرد شما تأثیر بسزایی دارد. سوم ، آیا سوال های این قسمت سخت هستند یا آسان؟ نهایتاً ، آیا در زمان بندی مهارت کافی دارید یا خیر؟

پس نگذارید رویکرد استاد یا سایر دانشجویان روی شما تأثیر بگذارد. سعی کنید روشی را برگزینید که برای شما بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

۲٫ حتی اگر تا به حال یک میلیون تست ریدینگ آیلتس زده اید ، هرگز دلی نمی شود که صورت سوال را کامل نخوانید. در بسیاری از موارد دیده شده است که بدلیل عدم مطالعه سوا وقت دانشجو تلف شده است. بعنوان مثال : سوال گفته که این سوال های چهار گزینه ای را بر اساس پاراگراف سوم جواب دهید. ولی متأسفانه بدلیل عدم مطالعه سوال دانشجو کل متن را مطالعه کرده تا تازه متوجه شود سوال از پاراگراف سوم بوده است.

۳٫ در بسیاری از موارد در سوال ها ترتیب متن رعایت می شود. بعنوان مثال سوال یک از پارگراف یک و سوال دو از پارگراف دو می باشد و همینطور تا پایان متن (مثلاً در مورد True ، False ، Not Given این موضوع صادق است). پس این موضوع را در نظر داشته باشید چرا که در زمان شما بسیار صرفه جویی می شود.

۴٫ همواره بخاطر داشته باشید دیکته جواب های وارد شده در پاسخ نامه دارای اهمیت می باشند. اگر در پاسخ ها غلط املایی داشته باشید نمره از شما کسر می شود.

۵٫ جواب شما از لحاظ گرامری نیز مورد ارزیابی واقع می شود. (she enjoys reading – she enjoy reading یا beautiful class – class beautiful) پس دقت کنید!

۶٫ در مورد سوال تکمیل جملات (sentence completion) ، سعی کنید تلاش کنید کلمه را انتخاب کنید که هم از نظر گرامری و هم از نظر معنایی به جای خالی شما بخورد.

۷٫ تا می توانید تست بزنید تا با انواع سوالات به اندازه کافی آشنا شوید.

۸٫ تا می توانید متنوع بخوانید. این موضوع نه تنها دایره لغات شما را زیاد می کند بلکه سرعت درک مطلب شما را نیز افزایش می دهد.

۹٫ مراقب استفاده از هم خانواده ها (synonyms) در سوالات باشید. در بسیاری از موارد برای گمراه کردن شما هم خانواده لغات متن در سوال مطرح می شود.

۱۰٫ مراقب محدودیت استفاده از کلمات باشد وگرنه نمره سوال را از دست می دهید. لغات دو قسمتی که خط فاصله دارند یک لغت محسوب می شوند (مثال: well-known ).

درباره نویسنده