نحوه برگزاری آزمون آیلتس


 

IELTS Test Administration

آزمون آیلتس تقریباً سه ساعت به طول می انجامد. از آنجایی که شما می بایست نیم ساعت قبل از شروع آزمون در محل آزمون حاضر شوید در نظر داشته باشید حدود چهار الی پنج ساعت حضور شما در محل آزمون الزامی است. پس به خاطر داشته باشید حتماً غذای مناسب قبل ورود به جلسه میل کرده باشید. بعلاوه لباس راحت و مناسب نیز به تن کنید چرا که سرد بودن یا گرم بودن شما در عملکرد شما تأثیر مستقیم خواهد داشت.

حتماً به خاطر داشته باشید مدارک شناسایی معتبر می بایست به همراه خود داشته باشید. اگر با کارت ملی ثبت نام نموده اید ، کارت ملی ، و اگر با پاسپورت ثبت نام نموده اید ، پاسپورت خود را همرا ه خود ببرید. دو قطعه عکس پاسپورتی و کپی تأیید ثبت نام نیز لازم می باشد.  توجه داشته باشید به هیچ وجه عکس پاسپورت و عکس های ارائه شده یکسان نباشند. چرا که اگر پاسپورت شما بیش از شش ماه از تاریخ صدورش گذشته باشد ، مسئولین امتحان متوجه خواهند شد که عکس های شما بیش از شش ماه قدمت دارند. در نتیجه از پذیرش عکس های شما خودداری خواهند نمود.

شما اجازه بردن  هیچ وسیله ای جز مداد و پاک کن و کارت شناسایی را در سر جلسه ندارید. اگر نیاز می بینید که شکلات سر جلسه ببرید ، از نوع شکلاتی استفاده کنید که آب نمی شود. در ضمن از شما خواهند خواست که شکلات ها داخل دستمال کاغذی با خود سر جلسه ببرید و می بایست آن ها از جلد خود خارج کنید.

خودداری از انجام موارد روبرو الزامی است : صحبت کردن، سیگار کشیدن، و البته تقلب کردن …

مسئولین امتحان قدرت این را دارند که در هر لحظه ای از امتحان شما را از جلسه بیرون کنند ، پس تلاش کنید به قوانین امتحان احترام بگذارید.

 

 

درباره نویسنده