کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو


 
کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو

کتاب صوتی (گویا) یا Audio Book همان گونه که از نامش پیداست تلفیقی است از متن کتاب و صدای خوانده شدن آن. گوینده کتاب ممکن است خود نویسنده و پدیدآورنده کتاب بوده یا هر شخص دیگری که صدای دلنشین و جذابی دارد؛ باشد. دسترسی سریع، حمل آسان و قابلیت استفاده در مکان های گوناگون از جمله مزایای این نوع کتابها بشمار می روند. کتابهای گویا می توانند بخش قابل توجه ای از اوقات بیهوده و زمان های غیرکارآمد عده زیادی از مردم را به مفید ترین و موثرترین شکل ممکن پرکنند.

برای مثال در سفرهای بین شهری و رفت و آمد های شهری، در مواقع پیاده روی، زمانی که مردم در صفهای طولانی انتظار بانکها و ادارات مختلف هستند، هنگام انجام کارهای روزمره و بسیاری موارد دیگر می توان از این کتابها استفاده نمود و در وقت خود صرفه جویی کرد. در اینجا هدف اصلی استفاده از کتاب های صوتی، پیشرفت سطح لیستنیگ “Listening زبان آموزان است. در راستای این اهداف این سایت کوشیده است تا به جمع آوری و نشر کتاب های صوتی بپردازد.

داستان در مورد پسری به نام هری پاتر است که پیش خاله و شوهر خاله اش زندگی می‌کند زیرا پدر و مادرش سال‌ها قبل در یک تصادف کشته شده اند. هری پاتر که در این ۱۰ سال زندگی پیش خانوادهٔ دورسلی تحقیر را تحمل کرده با افشای یک راز توسط فردی عجیب، ناگهان خود را جادوگری می یابد که بزرگ‌ترین جادوگر قرن را از بین برده است. امّا این جادوگر که ولدمورت نام دارد هنوز نابود نشده است و کمر به قتل پسری بسته است که زنده ماند.

در ابتدا هری پاتر که نزد خاله و شوهر خاله اش زندگی میکند معرفی می شود. هری ناگهان می فهمد که یک جادوگر است و لرد ولدمورت در کودکی به خانه آنها حمله کرده و پدر و مادرش را کشته، ولی به طور شگفت انگیزی نتوانسته هری را نابود کند و جادویش به خودش بازگشته است، در نتیجه ولدمورت از بین رفته و فقط یک زخم صاعقه مانند بر پیشانی هری گذاشته است. هری در این داستان با رون ویزلی و هرمیون گرنجر دوست می شود و ماجراهایی را در پی می گیرد . او میفهمد که سنگ جادو که یک وسیله جاودانه شدن است و عمر جاودانه می بخشد در هاگوارتز، مدرسه جادوگری هری پاتر مخفی شده است . او به معلم درس معجون سازی شک می کند که دنبال آن سنگ است و شبی بالاخره با کمک دوستانش از بزرگترین سدهای دفاعی جادویی جهان رد شده و به سنگ جادو می رسد. اما در کمال تعجب می فهمد که فردی که در آن جا به دنبال سنگ است استاد دیگری است که تحت کنترل ولدمورت در آمده است. آنها نبرد کوچکی می کنند و سر انجام ولدمورت فرار می کند. هری در پایان می فهمد که دلیل اینکه در کودکی از طلسم ولدمورت نجات یافته این است که مادرش خود را فدای او کرده و با به وجود آوردن جادویی باستانی به نام جادوی عشق ولدمورت را شکست داده است. اما ولدمورت از بین نرفته و دوباره بازگشته و این بار هم معلوم نیست که از بین رفته باشد .

به منظور دانلود کتاب صوتی روی لینک زیر کلیک کنید :

 

هری پاتر و سنگ جادو

 

 

 

درباره نویسنده

۹ دیدگاه

  1. شینا می‌گه:

    واقعا بددددددددددددددد بود .
    من از هری پاتر خوشم نمی یاد……..

  2. Harry potter می‌گه:

    راس میگی هری پاتری بودن عشق میخواد من خودم به شخصه تمام قسمت های هری پاترو ۴۶بار دیدم

  3. کیانا می‌گه:

    سلام. خیلی خیلی ممنون بابت این کتاب
    صدای گوینده عالیه
    امکانش هست ادامۀ مجموعه کتاب‌های هری‌پاتر رو هم قرار بدید؟ یا مشخصات این مجموعۀ صوتی (مثل اسم گوینده) رو بگید که بقیه قسمت‌ها رو هم پیدا کنیم.

  4. کیانا می‌گه:

    اسم گوینده رو یافتم :)) Stephen Fry
    پیشنهاد میدم بقیه کتاب‌های صوتی هری‌پاتر از همین گوینده رو هم منتشر کنید

  5. سمانه می‌گه:

    عالی بود. لطفا بقیه مجموعه رو هم بگذارید