ده نکته کلیدی درباره آزمون آیلتس


 
ده نکته کلیدی درباره آزمون آیلتس

اگر شما می ‌خواهید آزمون آیلتس را بگذرانید یا در پی کسب یک نمره‌ی عالی از این آزمون هستید بهتراست با این ۱۰ نکته آشنا شوید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید:

 
۱- تمرین، تمرین، تمرین!
شاید به نظرتون این نکته خیلی واضح باشه ولی خیلی‌ها وجود دارند که با اعتماد به نفس بالا می‌رن تا درآزمون آیلتس شرکت کنن ولی نتیجه‌ی خوبی نمی‌گیرن. یک شخصی که چهار سال در آمریکا زندگی کرده‌بود، بدون هیچ مطالعه‌ی قبلی در آیلتس شرکت کرد. او انتظار نمره‌ی ۸ را داشت ولی فقط ۶٫۵ گرفت. دلیلش این بود که با نوع آزمون آشنایی نداشت.

۲- سرعت!

 یکی از مهمترین فاکتورهای هر آزمونی از جمله آیلتس سرعت‌عمل بالا می‌باشد. برای تقویت سرعت خواندن خود در گوگل آموزش تندخوانی را جستجو کنید. در زمینه‌ی تندخوانی باید هرروز تمرین کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید. برای تقویت قدرت شنیداری هم باید تا آنجا که می‌توانید به نوارهای انگلیسی گوش کنید و خواهشا فیلم‌های زبان انگلیسی را بدون زیرنویس ببینید. برای قسمت نگارش هم باید هر روز در مورد یک مطلب هرچقدر توانستید بنویسید. زمان بگیرید وسعی کنید هر دفعه مقداری بهتر عمل کنید. با تقویت دایره‌ی لغات خود می‌توانید تاثیر خیلی بهتری بگیرید.

۳- دستورالعمل آزمون را بخوانید!

خیلی‌ها به تصور اینکه به سرعت عمل خود کمک می‌کنند اصلا قسمت اول هر سوال که دستورالعمل نحوه‌ی پاسخگویی به اون سوال هست رو نمی‌خونن. اما ممکن است در این قسمت در مورد نحوه‌ی بهتر پاسخگویی به سوالات روش‌های خوبی رو پیشنهاد کرده باشد.

۴- توجه زیاد به قسمت شنیداری!

برخلاف سایر قسمت‌های تست، در قسمت شنیداری شما باید کاملاً تمرکز داشته باشید تا از آزمون جا نیفتید. اگه قسمتی را از دست دادید به خود استرس راه ندهید فقط زود از اون قسمت‌ها رد شوید تا با بقیه هماهنگ بمانید.

۵- هیچ قسمتی را خالی نزارید!

اگه جواب سوالی را نمی‌دانید حدس بزنید. سعی کنید از قوه‌ی استدلال خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در آیلتس نمره‌ی منفی وجود ندارد. به همه‌ی سوالات جواب دهید شاید شانس با شما همراه باشد.

۶- قسمت گفتاری را تحت کنترل خود بگیرید!

شاید به نظر برسد که شما کنترلی بر قسمت گفتاری آیلتس ندارید ولی با چند نکته‌ی ساده می‌توانید درصد موفقیت خود را در این قسمت چند برابر کنید: چون اولین تاثیربرروی ممتحن  بسیار مهم است باید شروع مثبتی داشته باشید. به سوال‌ها فقط با “بله” یا “خیر” جواب ندهید، سعی کنید به ممتحن نشان بدهید که سطح واقعی زبان و گرامر شما  چطوراست. در این آزمون حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد مکالمه باید به دست شما باشد. نکته‌ی مهم بعدی نحوه‌ی شرایط بدن شماست. سعی کنید به حالت رسمی بنشینید چون حرکات اضافی دست و سایر اعضای بدن ممکن است برای ممتحن زیاد جالب نباشد.

۷- شروع قسمت گفتاری خود را تقویت کنید!

همونطور که در نکته‌ی ۶ گفتم شروع قسمت گفتاری خیلی مهمه. اولین سوال مصاحبه‌کننده اینه که خودتون رو معرفی کنید. مثل ربات حرف نزنید. تا اون جا که می‌شود طبیعی صحبت کنید. باید حدود ۲ دقیقه قسمت معرفی زمان ببرد. می‌توانید در خانه، جلوی آینه و یا دوستانتان تمرین کرده تا طبیعی‌تر به نظر برسید. با این تمرین استرس‌ قسمت گفتاری خود را هم به‌‌ شدت کاهش خواهید داد.

۸- نکات ریز گرامری را فراموش نکنید!

نکات گرامری ریز مثل the و یا a, an خیلی در قسمت نگارش مهمند. به این نکات توجه کنید تا بی‌دلیل نمره از دست ندهید.

۹- همیشه به‌ روز بمانید!

هر روز، روزنامه بخوانید و با اتفاقات روز دنیا آشنا باشید. قسمت نگارش آیلتس بیشتر در زمینه‌ی مسائل روز می‌باشد. شما به تخصص احتیاج ندارید. همین‌که در مورد مسائل روز آشنایی داشته باشید خود کمک بزرگی خواهد بود.

۱۰- لغات کافی در نگارش استفاده کنید!

قسمت اول نگارش آیلتس باید حداقل ۱۵۰ کلمه و قسمت دوم آن هم باید ۲۵۰ کلمه به بالا دارا باشد. اگر از این مقدار کمتر بنویسید بیشترین نمره‌ای که دریافت خواهید کرد ۵ می‌باشد. بهتراست زمان را تنظیم کنید تا به این مشکل برنخورید.

درباره نویسنده