نکات آزمون آیلتس


 
نکات آزمون آیلتس

مطالعه نکات زیر در هفته های نزدیک امتحان مفید خواهد بود:

 

  • سعی کنید نمونه سوال آزمون های آیلتس را انجام دهید تا با نوع سوالات و نحوه ی آزمون گرفتن بیشتر آشنا شوید.یادگیری مطالب مستلزم زمان کافی است بنا برین در هفته های نزدیک به آزمون سعی نکنید مطالب زیادی را به طور فشرده یادبگیرید.( شرکت در کلاس های گروهی آیلتس ایران به شما کمک می کند به انواع سوالات و نحوه ی پاسخ به آنها در مدت زمان ۳ الی ۶ ماه کاملا مسلط شوید.)
  • از زمان مطالعه ی خود به طور موثری استفاده کنید.در هنگام مطالعه تمرکز کافی داشته باشید و زمانی که سرحال هستید درس بخوانید. برای مطالعه ی خود برنامه ریزی  کنید و اهداف خود را تعیین کنید. زمانی را برای استراحت خود در نظر بگیرید.در این آزمون از هر چهار مهارت به یک میزان سوال می آید پس در همه ی آنها به یک میزان مسلط شوید. و زمان بیشتری را به تمرین قسمت هایی که فکر میکنید ضعیف هستید اختصاص دهید.
  • به نوع سوالات ، ترتیب آنها ، مراحل دقیق انجام آنها دقت کنید زیرا توجه به این موارد شما را برای آزمون واقعی آماده خواهد کرد.
  • اگر به صورت گروهی درس بخوانید یا شریکی برای درس خواندنتان داشته باشید خیلی بهتر است زیرا با این روش نکات و مطالب مهمی که متوجه آن نشدید از طریق شریکتان یا در گروه خواهید فهمید.( شرکت در کلاس های گروهی آیلتس ایران را به شما پیشنهاد می کنیم.)
  • ازاساتید خوب و مشاورین باتجربه کمک بگیرید.

 

شمارش معکوس برای آزمون


روزهای قبل از آزمون

 

این مدت زمان مناسبی برای یادگیری فشرده ی مطالب نیست بلکه زمانی است برای مرور نکات ، تکنیک های آزمون ومهارتها. در این روزها سعی کنید خوب استراحت کنید،خوب بخورید، ورزش کنید.اگر آدرس محل آزمون را نمی دانید حتما چند روز قبل از آزمون واقعی برای پیدا کردن آنجا اقدام کنید.( مطالعه ی نکات و تکنیک هایی که در کلاس های آموزشی ما فراگرفته اید و به صورت جزوه در اختیار دارید به شما کمک می کند حداکثربهره را اززمان در این روزها ببرید)

 

شب قبل از آزمون

 

شام خوبی بخورید و در زمان مناسبی به رختخواب بروید.( نه خیلی زود نه خیلی دیر ) هر چیزی که لازم است در روز آزمون به همراه داشته باشید را آماده کنید. برای مثال فرم ثبت نام آزمون – پاسپورت- خودکار- مداد- پاک کن و غیره. از مداد نرم یا خودکار روان استفاده کنید.

 

روز آزمون

صبحانه ی خوبی بخورید از آنجایی که مدت زمان زیادی باید روی سوالات تمرکز کنید غذا و مایعات کافی نیازخواهید داشت.حتما با خودتان ساعت همراه داشته باشید تا بتواتید برای پاسخ دادن به سوالات زمان بندی کنید.سعی کنید زمان زیادی را برای رسیدن به حوزه ی امتحانیتان در نظر بگیرید زیرا قبل ازورود به حوزه ی امتحان  باید فرم ثبت نام را پر کنید و پاسپورتتان را نشان دهید.اگر دیر برسید به شما اجازه ی ورود نخواهند داد.پس بی سبب برای خودتان اضطراب و نگرانی تولید نکنید.

 

در طول مدت آزمون

بیشتر دانش آموزان در زمان جواب دادن به سوالات تا حدی  اضطراب دارند این امر کاملا عادی است حتی می تواند مفید هم باشد چون به شما کمک میکند بر روی سوالات متمرکز شوید و انگیزه ی شما را در جواب دادن به سوالات افزایش می دهد. اما اضطراب بیش از حد می تواند تاثیر بدی روی نتیجه ی آزمون داشته باشد. با این وجود در صورتی که آمادگی خوبی داشته باشید و با جرئیات آزمون آشنا باشید و یک نگرش مثبت داشته باشید خیلی زود به حالت عادی برخواهید گشت و بر اضطرابتان پیروز خواهید شد.

 

تکنیک های آزمون

به یاد داشته باشید که به هر کدام از قسمت های آزمون آیلتس به طور جداگانه نمره داده میشود.هرگز به علت آنکه احساس میکنید در قسمتی از آزمون ضعیف هستید آن قسمت را نادیده نگیرید و تمام تلاش خود را بکنید.سعی نکنید نتیجه کارتان را پیشبینی کنید چون ممکن است عملکردتان بهتر از آنچه تصور میکردید باشد.بر سوالاتی که به جواب آنها اطمینان دارید تاکید بیشتری کنید.در بخش listening و Reading حتما به  همه ی سوالات جواب دهید( قبل از اینکه سراغ سوال بعدی بروید) حتی اگر به درستی آنها شک دارید.بسیاری از دانش آموزان دوست دارند در پایان، سوالاتی که جواب نداده اند را دوباره بررسی کنند و جواب بدهند اما اغلب وقت نمیکنند.اگر سوالی هست که درباره ی درستی آن مطمئن نیستید علامت بزنید تا در پایان اگر وقت اضافه آوردید جواب دهید. سوالات نمره منفی ندارند بنابرین به همه ی سوالات جواب دهید.

 

به یاد داشته باشید برای نتیجه ی بهتر حتما در کلاس های آموزشی شرکت کنید و از اساتید برجسته و باتجربه درزمینه ی آموزش آیلتس بهره مند شوید.

 

درباره نویسنده